Nya gloögon sökes

Standard

Närsynta vänners klubb

Jag står inför ett gigantiskt problem. I dubbel bemärkelse. Jag måste lösa solglasögonsfrågan innan solen bränner hål på näthinnan och skickar migrän rätt in i huvudet. Eftersom det redan vilar ett par extra ögon mot näsroten så måste jag hitta en annan lösning än köpa ett par solglasögon på macken som kostar som en trisslott ungefär. Då gör det nämligen  inte så mycket när man glömmer dem under sätet/i polen/på krogen. Jag är schå schmart!

Optikern föreslår ett par slipade och färgade glas monterade i ett par helt vanliga bågar. Gärna stora. Så jag provar. Och ser inte ett dugg. För utan glasögon är jag i princip blind. Bäst att gå närmare spegeln. Och då ser jag inget annat än ett par gigantiska svarta gloögon. Plånboken börjar inte precis sprattla i handväskan.

Men jag har en plan. Jag ska börja med linser igen så fort jag lärt mig styra blinkreflexen och hittat tårkanalens avstängningsknapp. Väldigt snart alltså. Kanske imorgon nästa år någon gång.

2 reaktioner på ”Nya gloögon sökes

Kommentera

