Toalettsnusk

Standard

Vi pratar toalettsnusk på fikarasten. Har handuppräckning om hur många som krånglar upp dörren med armbågen när de nyttjat en offentlig toalett. I princip alla. Skrämmer varandra med skrönor om kiss på jordnötterna på krogen. Och avstår mer än gärna från lösgodiset när vi konstaterat att små barn lägger kräk på de översta lagren.

Lite senare på eftermiddagen uppstår ett behov av att tömma blåsan. Kliver in i den lilla toaletter och hittar den sprutlackerad. Någon i min närhet är rackarns dålig i magen. Och samma person har synnerligen dåligt omdöme. Man städar upp efter sig. Så är det bara. Det är många som behöver göra toalettbesök innan måndag när städpatrullen anländer.

Jag tar den andra toaletten. Den som är lite fräschare. Och där jag inte riskerar att bli anklagad för toalettsnusk.

Ps. Pinsammast i toalettväg är att göra ljud ifrån sig när man sitter i öppna bås. Ljudisolerade rum lyder min bön. 

7 reaktioner på ”Toalettsnusk

  1. Jag inser att jag är ensam om att inte bry mig och baciller särskilt mycket… Visst, jag har kommit in på toaletter med bajs/kiss på ringen och har du allvarligt funderat över hur någon vid sina sinnens fulla bruka kan lämna toan på det viset, men handtag, smågodis och annat som kan vara kontaminerat skrämmer mig inte alls…. 😉

  2. mariaprytz

    Hmmm… När jag hittar toaletter som ser ut så där så vågar jag inte gå ut om jag inte har gjort rent efter den som smutsat ner. För tänk om någon skulle tro att det var JAG som hade gjort det!

  3. Va? Krångla upp dörren med armbågen?
    Fattar ingenting …

    Ett tips antar jag om man inte klarar att gå hela vägen: ta en pappersnäsduk som grytlapp till handtaget.

  4. Mikael Marin

    Ha ha.. det där sista kan avhjälpas (döljas) med en rask och högljud vårsång eller dylikt.. Kanske en skalövning?

Kommentera

