Coopiöst rörigt

Standard

Trots att jag anammat den petigaste av alla kosthållningar, LCHF, så är kyl, frys och skafferi överfulla med alla tänkbara godsaker. Och även om jag inte skulle orka handla på en hel vecka så skaver jag inte ens av det första lagret burkar och byttor i mina gömmor. Jag kan göra spontana storbjudningar av tallriksmodellen för hela skolklasser. Flirtigt smaskiga middagar till snyggingar som oväntat poppar förbi. Eller koka soppa på en spik.

Men för tillfället tär jag på mina förråd. Coop håller på att bygga ut och det är som att kliva in i en mardröm när dörrarna glider upp. Hyllorna byter plats. Blommor hamnar bland kaffet som hamnar bland blöjorna som hamnar bland tapetklistret. Och när man lärt sig den nya ordning så flyttas allt en gång till.

Och den gnutta tålamod som finns kvar när man närmar sig kassan raderas totalt när man upptäcker att de plockat bort kassorna.

Åka över halva stan för att handla börjar kännas som en väldigt bra idé nu när färskvarorna börjar ta slut.

2 reaktioner på ”Coopiöst rörigt

  1. Kassabristen har jag missat. Men visst är det ”lattjo” … not. Och då är jag tacksam att jag har synen i behåll. (Tänker på att det sägs fungera att vara blind om saker finns där de brukar finnas.)

  2. Ja, och inte ens halvblind kan man vara. Eller en gnutta rörelsehindrar. För de gatlopp man gör fram och tillbaka för att hitta rätt saker är inte att leka med….

Kommentera

