I takes two (women) to tango!

Standard

Med ett par glas flytande självförtroende, och påhejande kompisar, vågade jag mig fram för att bjuda upp. Alltså, jag är inte alls blyg i vanliga fall. Brukar stolpa fram till precis den kille jag spanat in och fråga. Det är rätt sällan man blir nobbad. Och tittar de skeptiskt på mig i början så brukar de inte vara besvikna när vi dansat klart. Jag kan hålla takten, killens takt alltså. Även om den visar sig vara i otakt med låten. Det händer oftare än jag blir nobbad kan jag säga. Jag skuttar gärna kring i dans men jag har tappat takten, jag ser den inte någonstans, var katten har jag lagt den? 

Men den här gången var det annorlunda. Det var en tjej jag bjöd upp. Någon jag inte kände. Någon jag sett dansa bra – med andra tjejer.

Och det var absolut ingen skillnad att dansa med henne som att dansa med någon annan. Jag vet inte vad jag trodde, men förvånad blev jag.

Man dansar tydligen med människor och inte ett kön. Där ser man.

4 reaktioner på ”I takes two (women) to tango!

Kommentera

