En flygande start

Standard

Här hänger en framtida kändis. Hon och bästisen har nämligen slagit fast att de ska uppträda på Globen. Men först måste de samla mod att framföra sin egna låt framför klasskompisarna. (Nej, jag fick inte lägga ut låttexten här. Jag frågade. Flera gånger. Hon kan vara väldigt bestämd när hon märker att jag vill ha något. Eller om hon kommer på att hon vill något.)

Själv drömde jag om att bli avbytare. Och så tar vi en handuppräckning på alla som vet vilket yrke det är. Kanske nån. Men definitivt inte många jämnåringa mellanstadiegluttar som visste det. Så man kunde lägga på sig sin allra märkvärdigaste min när man berättade vad man skulle göra när man blev stor. Polis? Bah! Frisör? Dubbelbah! En av mina mostrar hade det yrket ett tag, alltså vikarierade för bönder. Och hon var typ hur cool som helst med hundvalpar, så många att man hade ett levande pälstäcke  när man kröp ner i kojan, höns och smågrisar hemma på gården. Och Hubbe, en getabock som vi fick åka kälke efter.

Sen bad jag till Gud att jag skulle bli rolig också. Och faktum är att det är önskan som slagit in. Jag tycker att mina skämt är alldeles förträffliga.

Kommentera

