Nyckeln till katastrof

Standard

-Du har många nycklar på din bilnyckel.

-Ja, jo. Det är en hel del. 

Sen kommer en historia om en mekaniker som varnat för glapp i tändningslåset om man har en vaktmästarstor nyckelknippa. En liten anekdot som efterföljs av en menande blick och en nick mot min imponerande samling nycklar.

Och jag inser plötsligt varför min Toyota fick samma symptom. Först trodde jag det var något allvarligt fel när bilen inte startade. Men det visade sig vara …ja…glapp i tändningslåset.

Jag reagerade blixtsnabbt och frigjorde bilnyckeln från sin oerhörda börda.

Men om jag vinner på detta i längden är tveksamt. Att regelbundet slarva bort bilnyckeln kostar nog mer än att byta tändningslås någon gång ibland.

En reaktion på ”Nyckeln till katastrof

Kommentera

