Här bor dubbelmoralen.

Standard

Och kallt är det också. Tråkigt kallt. Och efterträningsfrisyren är tråkig.

Jaha, hur har din dag varit då vad ska vi äta till middag tror du vi hinner upp till övik om vi åker strax före tolv ska jag starta en tvättmaskin ikväll?

Knappast ett normalt samtal för en sjuåring. Den storleken ska prata om lekar, kompisar och att maten är äcklig. Och tjata om att få se på film. Gärna i munnen på någon annan.

Jag inser trött att min dotter får dra en överlastad tråkvagn. Föra vuxensamtal bara för att mamman är pratsugen. Men det där pratet är oändligt svårt att hålla tillbaka. Runt middagsbordet ligger samtalsämnena som en frestade buffé. Det är ju saker som måste in i munnen och sägas högt. Man kan till exempel inte plocka ur diskmaskinen utan att säga det först. Eller se en granne flytta utan att berätta det för den som sitter intill.

Men när hon suger tag i mig och vill att vi ska leka med hemmagjorda dockskåp och plastdjur med överdimensionerade huvuden så blir det tvärnit. Jag kan absolut inte tänka mig att prata barnspråk bara för att barnet är pratsuget.

Usch så tråkigt!

4 reaktioner på ”Här bor dubbelmoralen.

  1. mariaprytz

    Jag är en mästare på att ge röster till djur och barbiedockor. Det är inte så kul men det är väldigt uppskattat. Man behöver ju inte hålla på en timme 🙂 Kom igen nu, du vågar! Och kan!

Kommentera

