That’s not the shape of my…..torso

Standard

Igår kväll gick jag faktiskt in till sovrummet i vettig tid. Men istället för att sova, som sig bör, så provade jag kläder. Årstiderna ändras och smaken likaså. Var fanns mitt vett när jag köpte ett par höga stövlar med spetsig tå? Vi pratar inte lite spetsig. Vi pratar ett spjut på 5 cm. Vem i sina sinnes fulla bruk vill ha en sko som ser ut som storlek 45 när man själv har utmärkta 39:or?

Men de ser dyra ut, så jag kan nog inte skicka dem vidare. För tänk om jag tappar sinnet igen och vill ha dyrgriparna på min kropp?

Väl inne i provrummet så måste vi prata kroppstyper. För jag kom äntligen på vilken jag har. Har nämligen aldrig känt mig särskilt träffad av rådande åsikter om kvinnogeometrin.

Och varför man ska klassa in våra kroppar på detta sättet begriper jag inte. Får det någon annan effekt än att göra kvinnor till objekt? Göra utseendet till en viktig faktor. Den viktigaste?

Nåja. Eftersom jag har en släng av dubbelmoral så fortsätter jag skriva på inläggen som cementerar att kvinnokroppen är ett utmärkt ämne att ha åsikter om. Helst dåliga givetvis.

Och min kropp har den upp-och-ner-vända spadern som form. En framtida klassiker att använda när man vill intelligensbefria (och artbestämma) någon. Här har vi Jessica. Ett typexempel på en spaderkvinna. Hon klär bäst i lågt skurna byxor och skräddade kavajer. Gillar motion och god mat. Och hon är impulsiv i sitt sätt. Inte att förväxlas med rektangelkvinnan.

2 reaktioner på ”That’s not the shape of my…..torso

Kommentera

