Skräp eller universums hemlighet?

Standard

Denna lilla rulle ger mig lika stort huvudbry varje gång den dyker upp i badrummet. Är det skräp eller är det den viktigaste beståndsdelen i ett fungerande samhälle?

Ja, alltså. Det är lätt att göra den associationen. Hela min barndom behandlades dessa rullar som ädlaste valuta. De skulle sparas och överlämnas till dagis/fritids/dagmamma under ceremoniella former.

Och hade föräldrarna tur så fick de tillbaka rullarna, men som vackra konstverk, ovärderliga hjälpmedel eller nåt så tekniskt avancerat att det inte ens gick att gissa vad det var.

3 reaktioner på ”Skräp eller universums hemlighet?

  1. Hej Jag heter Cecilia och jag har ett erkännande att göra: Fastän min yngste fyller tjugo i sommar så samlar jag fortfarande toarullar och äggkartonger till ungarnas ”lågstadie”-skola. Jag kan helt enkelt inte låta bli! Det sägs bli många smällkarameller där …

Kommentera

