Jag hade i alla fall tur med utsikten

Standard

Tandborstning ute i det fria skickar alla mina sinnen på en nostalgiskt tripp till fuktiga tältdukar, barr under fötterna och pulvermos på trangiakök.

Men jag bor på tredje våningen. Dit upp når inte ljudet av vågorna eller doften av kallt gräs. Det enda jag kan göra som är friluftsliv är att luta mig över räcket och spotta på marken. Det plasket skulle säkert höras.

Jag låter bli. Spottet skulle genera mig i morgon  på väg till jobbet. Går tillbaka in till resterna av dagens middag som ligger som en stinkande filt över hela köket.

Jag längtar ut.

Kommentera

