Handlar lokalt så att andra får mat!

Standard

Jag är väldigt, väldigt bra på att handla lokalt. Kanske lite för bra. Men. Jag kanske inte behöver ta ansvar för hela Härnösands tillväxt. Vi kanske åtminstone kunde enas om ett varannanveckasschema. Kanske.

Träskon Betty för 649 spänn

Men å andra sidan är argumenten många till att fortsätta i samma takt. Shopping på hemmaplan är magiskt. Expediterna känner igen mig. Vet vad jag köpte förra gången och vet vad jag kommer att köpa denna gång. Och ja, jag låter mig gärna övertalas. De här skorna har ditt namn, sa Maria på Syster&jag. Och det var inget billigt säljarknep. De hade mitt namn. På riktigt. Men jag tog lillasystern Betty istället.

Mivitotal 232 spänn

Och på hälsobutiken var det tjenis och hallå och världens bästa stämning. Kan tänka mig att det är så kändisarna känner när butiker håller öppet bara för deras skull. Motar vanligt folk i dörren. Specialbehandling och hundra procents uppmärksamhet.

Inte lika roligt att köpa hälsodryck som skor dock. Skorna blir man snygg i på direkten. Det sursliskiga sägs göra effekt på lång sikt. Jag är inte begåvad med änglalikt tålamod precis.

Utmärkt klänning för 699 spänn

Och sen Greta, ett riktigt smultronställe. Nästan så att jag inte vill prata om affären, för då hittar andra dit och tar alla mina kläder. Provade mig igenom hela sortimentet. Fastnade för mycket, men fick med mig en klänning i märkligt material som blir perfekt i sommar på dans/beach/shopping/soffhäng/grillkväll. Och tyget gör att man blir slank och fin.

Ja, det var mina fynd idag. Hur har det gått för er?

2 reaktioner på ”Handlar lokalt så att andra får mat!

  1. Maria

    Hej hopp vilket härligt inlägg! Tackar för den fina reklamen! Dessutom har du turen att ha 50kr att inkassera här. Vi beslöt att ta 599 för dina fina skor! Men du var liksom så snabb. Handlade ur kartongen. Typ.

Kommentera

