Dagens rätt: sprängt hjärta

Standard

Så här såg hjärtat ut. Är det någon som sett det?

Tillslut ger jag upp. Inte kommer hon att somna heller. Det finns en hel veckas obusat bus och opratat prat i kroppen som måste ut, så jag lägger mig intill henne i sängen och får hennes explosion av lycka över hela mig. Jag gör några fruktlösa försök att få henne att varva ner, men det är som att hålla i sprattlande fisk i händerna.

Då kör jag knepet: låtsas sova. Och jag är faktiskt en så talangfull skådis att jag somnar på riktigt.

Mamma, sover du?

Mmm.

Åh, förlåt att jag väckte dig, viskar hon, lyfter en hårslinga från mina ögon och pussar mig på kinden. Sen viskar hon ännu tystare att hon älskar mig mest i hela världen.

Jag hör hur hon vänder sig om i mörkret och somnar. Själv ligger jag vaken en evighet och kämpar med att hindra mitt hjärta från att sprängas av kärlek.

Tick, tick, tick……kabooooom!

3 reaktioner på ”Dagens rätt: sprängt hjärta

Kommentera

