Flugornas matstafett

Standard

Ja, här hemma har vi lyxat till det. Haft en matstafett i miniatyr. Och med miniatyr menar jag främst portionerna. Två sjuåringar äter inte mycket. Mycket frustrerande. Jag hade bullat upp med majskolvar och grillkorvar. Saftigt kött och knapriga potatisklyftor. Himmelskt gott bröd, brie och jordgubbar. Några tuggor och sen klagades det på svårartad mättnad.

Amatörer.

Fast när jag själv skulle ta påfyllning på min första provsmakarportion så började min sprängfyllda mage också att protestera.

Snopet fick jag luta mig tillbaka och erkänna mig besegrad. Death by matstafetten.

Kommentera

