Kär i humor

Standard

Det här är humor!

En komplimang och magen blir alldeles varm. I bästa fall. Det kan lika gärna bli så att kinderna hettas upp. Eller levereras aggressiva argument om att personen i fråga inte vet vad den pratar om. Den här gamla trasan. Inte var väl det så märkvärdigt. Men titta här på mina feta lår. 

Men om man luras till skratt så masseras hela kroppen. Magen börjar hoppa. Leendet kittlar i ansiktet och alla nervtrådar i huden exploderar av lycka.

Inte så konstigt kanske att humor är sexigt. Att humor toppar önskelistorna. Att humor är anledningen att bli kär.

Och jag tänker som så, att mina allra käraste vänner är de som jag delar samma humor med. Där skratten hoppar fram och tillbaka mellan oss. Där fnittret är vår gemensamma bästis. Och min berusning är som störst när jag säger något som får andra att skratta. Allra hemskt mycket gärna dotterns skratt. Stackars barn som måste utstå kittelattacker och pajaseri bara för att mamman vill höra de klingande klockorna.

En reaktion på ”Kär i humor

Kommentera

