Min rullgardin får sparken

Standard

Man kan inte ens med god vilja påstå att min rullgardin gör sitt jobb. Var och varannan natt stämplar han ut mitt under ett pass. Knycker till med nacken och rullar ihop sig med öronbedövande slammer som chock-väcker uppdragsgivaren och gör henne till en sängvätare.

Att somna om i blöt säng och med hjärtat på våningen ovanför är stört omöjligt.

Så fort jag hittat en värdig ersättare så får den arbetsskygge föregångaren sparken. Jag kan inte ha möbler som inte går att lita på. Näst på tur står soffborden från IKEA. Trots flertalet varningar kommer de till arbetsplatsen med trasiga kläder. Naken-chockar uppdragsgivaren. Nej, fy tusan! Är det ingen ordning nuförtiden?

2 reaktioner på ”Min rullgardin får sparken

  1. Jag har inte riktigt koll på rullgardiner, men har de inte ett snöre i den kant som man drar ner? Kan man inte knyta fast det på ett sånt sätt att tyget stannar kvar även om mekanismen löser ut?

Kommentera

