En helt vanlig onsdagsmiddag med havet som utsikt

Standard

Lunch med utsikt!

Ja,  jag är bara för härlig. Gör galet spontana och mysiga saker hela tiden. Som idag till exempel. Köpte med mig en låda sushi och lät slumpen styra mig ut till havet. Jag bara svängde där jag kände för det. Helt crazy. Parkerade rumpan på ett sittunderlag, mumsade på mina fiskrullar och strålade i kapp med solen.

Och så klappade jag mig på axeln över hur bra man kan ha det. Och hur imponerade alla kommer att bli över hur bra jag kan ha det.

Två tuggor senare var jag uttråkad. Dånande vågor och iskalla vindar är väl ingen höjdpunkt i livet precis. Och en fond av piskande lövträd roar ögat i högst fem tuggor till. Det blev inte bättre än att jag packade ihop min låda och styrde mot bilden. Innan jag hunnit fram så hade tårna stelnat till, soyan spillt över på handen och Ramlösan skakats klotrund.

Lunch med insikt!

I skydd bakom blå plåt petade jag i mig de sista tuggorna och väntade på regnet. Jag tror jag ska dra ner på min egen förträfflighet. En lagom nivå på ”spontan och härlig” är väl att överraska sig själv med Earl Grey istället för Yellow Label till förmiddagsfikat.

En reaktion på ”En helt vanlig onsdagsmiddag med havet som utsikt

Kommentera

