Vrål-väck(t)!

Standard

Innan jag själv fått sömnen ur ögonen hörde jag någon annan som definitivt var klarvaken. Det lät som ett barn med panik. Och en motor som rusade. Jag formligen flög upp ur sängen och kastade mig mot fönstret. Det jag såg var en vit bil som körde fram och tillbaka över parkeringen och en människa som desperat jagade efter den. Men så fort han/hon var nära nog att ta tag i dörrhantaget så gasade föraren till och placerade bilen ett 20-tal meter bort.

Detta upprepades i vad som kändes som en evighet. Jag hann tänka ut precis vad jag skulle säga till den där dåren som körde bilen. Och till polisen när jag anmälde föraren för grov idioti. Och till TV-teamet som skulle vänta på mig när jag blivit frisläppt från ett långt straff för skadegörelse och misshandel.

Kommentera

