Vilket fynd, 6000 för en fleecepläd!

Standard

Helt och hållet mitt fel var det. Jag ryckte och slet så att finmekaniken kom ur gängorna – så att säga. Och från det ögonblicken var enda ingången till min baklucka genom ryggstödet bak i bilen. Rätt opraktisk lösning i längden, det insåg till och med jag och rullade bort till Berners med min Golf.

Passade på att göra lite annat också. Lufta luftfiltret och göra positionsljuset bländande igen. Och lite mer.

Men halleluja vilken service jag fick. De pysslade om mig mer än bilen. Här får du en pläd och ett tack så mycket för att vi fick ta hand om din bil och har du sett att du har en lackskada från isbildning i framdörren och att vi gärna fixar den utan kostnad åt dig och här har du ett bevis på att du kan ta in på hotell gratis om bilen krånglar och puss och kram och allt det där.

Så jag lämnade verkstan med känslan av att sextusen spänn för en fleecepläd var ett riktigt kap.

3 reaktioner på ”Vilket fynd, 6000 för en fleecepläd!

  1. Vilka försäljare!
    Men visst fick du lite bagageluckefunktion, luftigt luftfilter och snyggt sken och bitvis ny lack också utan att betala extra?
    Där förhandlade du bra!
    Nu gäller det bara att du kan utnyttja hotellbiljetten också … 😉

  2. Du skulle kunnat åka till mig och få sova gratis på udden i en kåta. Filt kan ingå. Smutsig visserligen, men av ull. Varmt och skönt. Gratis myggbett tillhandahålles om så önskas. Och då behöver du inte ens lämna bilen i pant.

Kommentera

