Sockerpiller = Sömnpiller

Standard

Forget kvällste och fotbad. Lämna fåren därhän. The ulimate sömnpiller är sockerchock.

Eftermiddagen på kontoret idag blev ett rysligt jobbigt träningspass för mina ögonlock. Upp. Upp. Upp. Kom igen. Ta i. En gång till. KÄMPAAAA. Jag lovar att jag hade somnat med huvudet i händerna om jag inte ställt mig upp och dunkat det i väggen istället. Tio bitar sushi och det är god natt för min del.

Och bull- och glassfesten på skolavslutningen förra veckan lade fullständigt krokben på mig. Jag somnade med ryggen mot betonggolvet på balkongen. Vaknade yr som en höna en halvtimme senare. Marginellt utvilad.

Svårt att tro att jag har problem att somna på kvällarna eller hur!? Benar man ut det så börjar problemet med svårigheten att faktiskt ta sig till sängen. Men väl där, omstoppad och nattad, så händer inget. Eller snarare….allt händer utom att jag somnar. Ägnar en evighet åt att försöka hitta den ulitmata sovställningen. Slår upprepade gånger tån i karmen i min jakt efter toalettstolen. Och distraheras av biltrafiken utanför. Fem-sex timmar senare får alarmet en ordentlig utmaning i att försöka väcka ett lik. Marginellt utvilad.

Men som sagt. Med socker som uppenbarligen fungerar som sand i mina ögon så är jag lösningen på spåret. Det blir godis och glass till kvällsfika i kväll.

(men säkrast att lämna dottern utanför, för testningarna på henne verkar ge motsatt effekt) 

Kommentera

