Det första man blir blind på är ögonen!

Standard

-Mamma, jag hittar inte kläderna som jag ska ha på mig i morgon.
Jag stirrar på mitt barn och ser väldigt tydligt att de kläderna har hon redan på sin kropp. Hon hoppade nämligen i det nya linnet så fort vi landat innanför dörren. Och hon har matchat med leggings och kjol till. Och de sitter också där de ska på kroppen. Jag pekar förvirrat på hennes kropp. Hon tjuter rätt ut.
-Så sköna, bubblar hon och stryker med handen över trycket på linnet. Jag märkte inte att jag hade dem på mig.
Jag gissar på nåt annat. Nåt som stavas lathet. Det ultimata beviset på att jag närt en primadonna vid min barm. Hon orkar inte ens böja på huvudet. I morgon är det slut på sötebrödsdagarna. I morgon kliver mor och dotter in i verkligheten. Och vilket jävla liv det kommer att bli!

Kommentera

